markarbete + uteritt

släppte ut hästarna som vanligt vid sju i morse och sedan gick jag och åt frukost, gick tillbaka till rummet och var så in i helvetes jävla trött men tvingade mig själv till lektionen. Satt där, själv i klassrummet i 50 minuter och väntade tills jag insåg att det förmodligen inte kommer komma någon.. LAGOMT LESS.
 
Hade markarbete på Nimbus idag också, jag har äntligen lärt mig rida honom och idag så gick det riktigt bra. Han är fortfarande på tok för stor för mig att rida och kommer inte riktigt åt honom men har hittat "kryphål" nu i hur jag ska göra. Har kommit på en massa knep och nu har vi bildat ett team. Känns riktigt bra att jag uppnåt ett av mina mål innan jag slutar här i alla fall. Sjukt, inte ens en månad kvar nu..
 
Efter det så skulle jag egentligen ha samhälle men vädret var så fint och Gulle såg så rastlös ut så jag sket i den lektionen och tog en lång uteritt med Gulle istället. Så otroligt härligt och han var riktigt mjuk och fin.
Vi hade det väldigt kul och var ute ett bra tag.
 
Senare på kvällen så gick jag ner och fixade stallet, myste med Red och sedan tömkörde jag Carre. TAGGAD PONNY TILL TUSEN. hualigen, älskar livsglädjen i den där lilla killen nu alltså. Hela han bara lyser när han får jobba, min finaste stjärna!
Haha btw så har nästan aldrig Carambo grimma på sig nu för tiden, leds alltid i endast ett grimskaft runt halsen eller så går han lös. Min finaste bebbo!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback