nordvik

missade lunchen och sov över middagen,
rinde Maja och var tjurig för att jag var hungrig och 2 minuter senare så står lillmamma Maja i rummet med två pan pizzor. Det mina vänner, det är riktig vänskap.
Vet absolut inte hur fan jag ska överleva, om 15 dagar kommer jag flytta bort ifrån allt och alla.
Jag kommer flytta ifrån Majsen, den person som hjält mig hålla huvudet ovanför ytan dom här jobbiga månaderna. Jag kommer flytta ifrån mina allra finaste vänner, min trygghet.
Jag kommer flytta ifrån den plats som jag kallat för hem i 3års tid.
Jag kommer flytta ifrån dom fina hästarna som jag spenderat min ork, tid och kunskap på i 3 år.
Jag kommer flytta ifrån sena kvällar runt brasan med det bästa folket som finns.
Jag kommer flytta ifrån fester som bara kaosar, där alla är för full och där alla bara skrattar.
Jag kommer flytta ifrån tidiga mornar då jag och maja ligger och drar oss i sängen och klagar över hur mycket vi inte vill ha häst just då.
Jag kommer flytta ifrån det ridhus där jag spenderat så många kvällar med att kämpa och lyckats.
Jag kommer flytta ifrån det råttbo som vi kallar för stall, där man vet vart varenda liten spik sitter för där har man varit, varje dag i 3 år.
Jag kommer flytta ifrån lärare som ställer upp och glädjs för ens framgång.
Jag kommer flytta ifrån att somna till Majas spelista varje kväll.
Jag kommer flytta ifrån den plats där du och jag träffades.
Jag kommer flytta ifrån den plats där vi skapade en miljon minnen.
Jag kommer flytta ifrån den plats som får mig att må bra
Jag kommer flytta ifrån allt som betyder något.
Jag kommer flytta ifrån allt jag älskar.
Jag kommer flytta ifrån och jag kan inte hindra det.
 
Jag kan inte är tre ord som jag inte tycker om, men just nu så kan jag inte. Jag kan inte göra något för att stoppa det, jag kan inte vrida tillbaka klockan. Jag kan inte göra alla dagar ogjorda. Jag kan inte. Det går inte. Och jag hatar det. Jag önskar att jag skulle uppskatta min tid mer än vad jag gjort, jag önskar att jag skulle njutit och varit tacksam.
 
I morgon är det mösspåtagning,
nu ska jag sova.
För jag har suttit runt en brasa hela kvällen med dom finaste människorna som finns.
Godnatt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback