promenad

Gick ner till stallet efter middagen, fixade och donade klart allt först och sen tog jag en promenad med Gulle. Vi gick två och en halvan och det var sååå härligt att höra hovarna mot asfalten igen.
Tog kedja idag då vi skulle promenera längst vägen och han verkade inte riktigt gilla den.
Som jag sa så har han ju vilat i nästan en vecka så blir några dagars lugn igångsättning.
Promenad idag, skrittas i morgon också + släppas i ridhuset så han får springa av sig lite överskotts energi,
onsdag lätt trimning i skritt, trav. Lugn galopp utan krav något varv.
 
 
Efter promenaden så hämtade jag in Carre och fixade lite med honom och sedan hämtade jag in Red. Så nu står alla och äter nöjt på sin kvällsmat. Solen skiner fortfarande och vädret är verkligen oslagbart. Strålande sol och så super fint bara.
Jag gick nyss och köppte mig en cola och pringles för mina absolut sista pengar, öppnar colan i sängen och spiller såklart ut hela. I sängen. På mina nya lakan. Och mina nytvättade ridbyxor. Och mina älskade hvpolo strumpor. Och över halva datorn.  
Jag ville bara dö där en sekund. Har inte råd att köpa en ny cola heller.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback