uteritt och cykelpromenad

hovvårds provet gick si så där, hade pluggat som en galning timmarna innan och så kom inte ens det jag pluggat med på provet. Men nu kan jag iaf bland annat skon och sömmens delar klockren!
Efter det så hade vi "häst hantering" och då fick jag i uppgift att rida ut Gulle, vi var ute i lite mer än 1 timme och hade riktigt roligt. Klättrade bland annat i lång och låg form i lugnt skritt tempo upp för galten backen ett par gånger så han fick jobba lite med ryggen och rumpan.
 
Vi var båda nöjda och trötta när vi kom tillbaka till stallet. I morgon har vi banhoppning på lektion och jag hade först tänkt ha  med Gulle men med tanke på att jag åker hem i morgon och gulle därför kommer vila i helgen så känns det inte som någon bra ide, om jag får skjuts upp söndag så skulle det gå. För då kan han vila lördag och skrittas söndag. Men vill inte att han ska stå länge efter att ha hoppat då han kan bli stel osv. Så vi får helt enkelt se hur det blir med det. Gulle fick stå i stora stallet ett tag idag då jag väntade på att Elin och Sofie skulle bli klar och han var riktigt nyfiken där inne, skulle nosa på allt, bita i alla täcken, utforska vertenda litet hörn i hela stallet! så typiskt honom alltså.
 
Efter det käkade jag god middág i matsalen och sedan ner till stallet igen, fixade klart allt och efter det tog jag och cyklade två och en halvan med carre som fick gå brevid. Behövde verkligen kvalitetstid med honom och vi hade det så otroligt mysigt.
 
Kommer bli galet att jag snart inte kommer ha någon häst alls längre, lillasyster och mamma gör sig av med hästen dom med så vi kommer vara helt hästlös. Och vi alla är van att lägga ner all vår fritid i stallet så vi kommer nog flippa ur på varandra big time flera gånger om dagen.
Jag vet till 100% att jag kommer tappa mitt intresse totalt när jag inte har någon häst längre. Och jag vill verkligen inte det. Jag har dom senaste 14 åren varit i stallet konstant, aldrig tagit en paus utan haft ledigt någon vecka då jag varit borta bara. Men då jag varit ifrån stallet i mer än 1 vecka då jag varit i stugan osv så har mitt intresse svalnat väldigt fort. För jag är så, antingen ska jag göra det fullt ut eller inte alls. Och att rida andras hästar lite nu och då fungerar inte.
Så hejdå mina 14 år i stallet, mina 3 år på en utbildning jag inte kommer jobba inom och hejdå min absolut största kärlek och mitt liv - min hobby livsstil.
Känns förjävligt, rakt åt helvete faktist.
Men har inte hittat någon häst som jag är sugen på och jag kan ju säga att Gulle satt ribban rätt så högt nu.
Och att äga någon annan häst än Carambo, nä du. Det går inte.
 
Men jag tackar för tiden, för alla som hjälpt mig på vägen och gett mig dom stora chanser, möjligheter och hästar som ni gjort. Alla som stöttat mig och alla fina hästar jag haft. Alla miljoner timmar i stallet. Dags att sälja all utrustning också. Och där kommer tårarna. Haha, jag och min älskade utrustning. Jag och mina älskade märkes saker. Det är något grovt fel på mig.
 
Nu ska jag ner och hämta tvätten och sedan ska jag sova. Jag har 3 veckor kvar på hästryggen så måste tagga nu inför dom.. adios
 
BTW, HAR MASSA BILDER FRÅN IDAG MEN mobilen samarbetar inte, så blir ett tråkigt inlägg utan bilder. standard.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback