lilleman visar vad han går för

idag var han fin, värld miljoner.
fina lilleman.
Jag tappade allt, lungorna känns fortfarande som om dom är full med vatten, har varit så enda sedan jag blev sjuk. I morse var det så illa att jag spydde nere i stallet, har endast sovit ett par få timmar per natt sedan i fredags så det blev lite extra kämpigt i morse. Vet inte när dom ska bli bra igen, dom känns alltid tung och gör ont. Sticker till i dom när det blir extra jobbigt och hela bröstet bara tyngs ner.
 
Men IALLAFALL, så var han väldiigt fin ändå. Jag hade inte kraft att rida ihop honom och han var inte på sitt piggaste humör heller. Men vi samarbetade, han hjälpte mig med mina svaga sidor och jag hjälpte honom med hans. Vi börjar bli ett team.
 
I morgon, fokus på att hitta lite mer knappar, lära känna varandra.
 
nu har han gått så här denna vecka
 
söndag - landade i Norrland, bekantade sig med ridhuset och sprang ur sig lite. Hitade sin egen spegelbild som han blev tokkär i.
 
måndag - promenad och släpptes i ridhuset tillsammans med sin idol Maggan. Glad var han.
 
tisdag - red, kände lite på honom.
 
onsdag - vila. fick stå ute lite extra länge
 
torsdag - löshoppade, fina fina ponny!
 
fredag - red ut, samlade och längde galoppen mycket. kontrollerade att jag kunde ta tillbaka och länga som jag ville, lyssnade fint. väldigt duktig hela turen.
 
lördag - skrittades och fick mjuka upp musklerna.
 
söndag - vila och pyssel. gjorde en inbakad fläta i hela svansen, fin blev han hahaha! pimpades med julgranskulor också i manen. orädd ponny kan jag ju iaf konstatera.
 
måndag - trimmade i ridhuset, kände lite på honom. hittade lite knappar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback