monday, i'm in love

tjugo över tio var jag klar i stallet ikväll, nu är klockan tjugo över tolv och jag kan inte sova. Mina lungor och min rygg håller mig vaken, lika trevligt som alltid. Min vänsterarm har börjat strejka också, sticker i den och den känns halft lam. Jag hoppas att det ordnade sig tills i morgon för då har jag markarbete först på lektion och sedan tänkte jag rida intervaller ute med myggan (träna kondis osv) och carambo ska få en promenad eller löslongeras.
 
Trimmade myggan idag i ridhuset, ett kort men intensivt pass då han inte orkar så mycket i dagsläget. Jag red fram en längre tid av passet, fokuserade inte på form eller så utan red mycket olika vägar, flytta mycket undan för skänkel i hörn och svängar, lugna och stabila gångarter. Gjorde lite lättare övningar för att få honom lösgjord i kroppen och sedan utifrån det kunna hamna i en lösgjord form och sänka sig lite, komma ner i formen och bli lång och låg fast forfarande i en arbetsform. Och jag lyckades, han knäckte inte av och vek in näsan utan han blev lägre och jobbade fram til bettet istället för att vika undan för bettet. I galoppen så stod jag upp i lätt sits först i båda varven för att sedan sätta mig ner och arbeta galoppen, han blev rund i gången och riktigt trevlig. Lyssnade bra för mina hjälper med vikt och skänkeln efter uppvärmningen. Skrittade en längre sväng hem och i stallet blev det massor med morötter och mys. Han var svettig på benen där han har lurvet kvar, såg ut som en dränkt pudel vid en närmare beskrivning.. riktigt charmig den där ponnyn.  
 
Sedan gick jag ut på en promenad med Carambo, vi var lika trött båda två men han måste hålla igång kroppen. Han får inte bli stel, inte nu, han är för gammal för att bara kunna stå hela tiden. Vi vandrade ner till smedjan och hämtade soja, det var soja i "grus" format vilket var lite roligt då jag aldrig varit med om det tidigare. Har bara använd soja i flytande form. Får googla lite på det.
 
Sitter på hastnet och tittar på nya projekt men hittar ingenting som intresserar mig, är inte så lätt att leta då man sitter på en ponny som är riktigt rolig att arbeta med just nu. Har fått lite erbjudanden på hästar i sommar men ingenting jag fastnat för.  Och tänker inte lägga ner någon energi på att leta heller då jag inte vet vad jag söker riktigt. Kommer det upp något erbjudande som skulle passa mig så nappar jag ju såklart, men jag vet inte riktigt hur jag vill längre. Vad är roligt? Unghästar är roliga, problemhästar är roliga (ponnysar såklart, inget annat) men vill jag göra det hela sommaren ? Eller vill jag ha någon som jag bara kan sitta och glida runt på? Eller vill jag kanske inte ha något alls? ...
 
Nu ska jag sova, eller försöka i alla fall. Min arm känns värre hela tiden så får försöka sova av mig detta,
i morgon är det en ny dag och den ska bli bra. Så är det bara.
 
en sak som är säker är att jag kommer sitta mycket på min lillasysters fina häst i sommar, han är riktigt rolig att rida men också väldigt krävande. snappeturnstoppen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback