Valentine's day, Ain't got no time for that.

torsdag, eller alla hjärtans dag, är det idag då. Den ska firas med att rida på ponnysarna. Carre ska bara skrittas ut en sväng, få röra på sig och hålla igång. Som vanligt då alltså. Gulle ska jag fortsätta känna på, försöka hitta lite mer knappar. Blir nog i paddocken då vädret är så skönt. Eller så ska vi fotas av Jannie efter lunch, återstår att se. 
 
Förövrigt så saknar jag Pula, jag kom verkligen en lång bit med henne. Hon utvecklades enormt fort min lilla pärla. Folk som säger att kallblodraser inte duger till något kan ju ta och tänka en gång till. Det blir vad du gör det till, det är hur du rider och hur du förmedlar dina hjälper och din vilja som räknas. Pula är en islandshäst, jag red henne och lärde in hjälper som om hon vore vem som helst. Hon hade verkligen inte dom bästa förutsättningar, hon fick ingenting gratis med tanke på hur hennes kropp är bygd och att hon var riden som en Islandshäst tidigare. Men hon fixade det, vi fixade det, tillsammans.
 
Nu ska jag fortsätta plugga tänder.
Det är riktigt intressant, dock kan jag redan allt från innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback