den första måndagen jag kan säga att jag är tacksam över

Igår så kom jag tillbaka till skolan, tog bussen till härnösand där min snälla vän hämtade mig och körde mig hit till skolan. Vi låg i allrummet och kollade på film hela kvällen och somnade där.
 
Sedan hade jag klassråd och efter det ett pass på Nimbus. Jag älskar att rida den där hästen trots att jag har noll kontroll. Han har något som jag bara total förälskat mig i. Eller så är det för att han är en utmaning?  
 
Efter det så var det riktigt god lunch, kycklingsallad och burkcola. mat är kärlek, dom som säger något annat förstår jag mig inte på, gräv ner er tack.
sedan låg jag och tess och kollade på tvd och käkade chips osv. Jag har den senaste tiden börjat insett vilka grymt fina vänner jag har ändå, som alltid ställer upp och som alltid får en på så bra humör oavsett.
 
Sedan bild, är klar med allt i den kursen nu. Trots min obefintliga talang i konst så har jag lyckats klara mig igenom hela kursen med ett bra betyg och det mina vänner, det är jag stolt över.
 
-
efter det var det pizza och gratis dricka i matsalen till middag, sedan fick vi 700kr av skolan för att vi stått ut med renoveringen i källaren.
 
Sedan gick jag och tess ner till stallet och fixade, skrittade ut barbacka på fin ponnysarna och gulle var på sitt vanliga taggade humör och jag kunde inte göra annat än att le när han gjorde några glädje bocksprång. Han har vårkänslor den killen kan jag lova, och livslust så att det räcker för oss båda. Jag blir glad av honom.
 
Carambo blir värre för varje dag som går känns det som. I helgen ville han inte ens ut i hagen fick jag höra. Han äter inte längre upp sin mat och är segare i allt än vanligt.
Och bara av att skriva dom här orden så börjar tårarna att rulla ner för kinderna. Jag har ingen aning om hur jag ska klara av att andas då den som varit min bästa vän dom senaste åren somnar in och lämnar mig för gott. Då du bara kommer försvinna och jag kommer bli kvar. Vi kommer skiljas, du och jag. Du min fina som alltid varit den som jag gråtit ut oss då det känts som hela himlen rasat ner på mig. Av alla hästar jag haft att göra med igenom mitt liv så är det du som jag fastnat så riktigt rejält för. Du som alla tyckte var galen. Du som egentligen bara var missförstådd och felriden.
Mitt älskade hjärta, <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback