grabbarna tar det lugnt

hästarna har fått lite vila i några dagar. Dom har promenerats för att hållas igång men vill ge lilleman en lite lugn vecka så han inte tröttnar på ridningen. Jag tror aldrig att han skulle göra det, men några dagars vila behöver vi alla. Jag med för den delen. Den här veckan kommer det vara 5 hästar om dagen som ska ridas, om inte mer. så jag har tagit en liten vila över helgen, åkt hem en sväng till Sundsvall och umgåtts med min kära familj som jag har saknat så oerhört mycket. Umgåtts med vänner som jag inte träffat på år, fixat lite saker på banken osv. Har tatueringstid i Sundsvall på onsdag, efter den tatueringen kommer jag nog inte kunna rida torsdag, fredag så jag tänkte påbörja longeringsträning med lilleman!
 
 
Sitter och tittar på bilder och funderar öve rmitt hästliv, och allt jag kan göra är att le. Jag ångrar inte för en sekund den första gången jag satt på en häst för 19 år sedan. Inte första gången jag red en häst istället för att åka för 13 år sedan, min första tävling för 12 år sedan heller för den delen. Jag ångrar ingenting som har gjort mig till den jag är idag. Det finns ingenting som skulle kunna få mig att tänka om och byta hobby, yrke och livsstil.
 
En extra träning innan en höjdhoppning vi skulle ha på en uppvisningsdag, jag och Cardegan. Hoppade upp till 1.30 på tärningen, nöjde oss där för att allt kändes riktigt bra. Dagen efter när det var uppvisning gick det ju inte precis likadant.. herregud haha! minnen, minnen..
 
Här drog jag och dom som var mina absolut bästa vänner på den tiden ut på en uteritt mitt på dagen då vi hade hål, vädret var underbart. Vi hade riktigt roligt, brassade jävulen upp för backarna och min lilla cponny drog ifrån dom. Det här var i 2an.
 
Jag valde att ha praktik på ställen som jag inte är så van vid. Istället för att ta något hoppstall med försäljning och avel så tog jag trav, turridning och ridskola. Det gav mig riktigt mycket erfarenhet och insperation som jag sedan tog med mig till ridningen. Jag gillar att göra nya saker och få nya utmaningar. Varför göra det lätt för sig?
Här är ifrån ett turridningsstall i Brunflo där jag hade praktik i höstas!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback